torsdag, augusti 05, 2010

• lite skit är bäst

Det här känns det som jag alltid har vetat, men jag kanske bara gottar mig i självgodhet för att jag alltid tyckt det är lite konstigt med dessa antibakteriella pryttlar. Hur som helst är det bra att det debatteras.

Det är lite som den gamla fett-trenden, där allt fett blev farligt. Och ju mer light man klämmer i sig desto rundare blir man... väldigt hårt förenklat.
Jag säger som jag brukar: grädde är nyttigt. Eftersom det gör mig glad måste det vara nyttigt!
Vilket förstås är att hårddra det åt andra hållet, men fettdebatten verkar ändå ha hamnat närmare normalläget idag; bra fetter är nyttiga och resten kan man äta mindre av.

Om jag ska lyckas binda ihop ovanstående med något så är det bäst jag klämmer till med

lite skit rensar magen

Så, ut med dig nu och köp lite miljömärkt diskmedel, som är alldeles tillräckligt för att göra din omgivning lagom ren. Kom bara ihåg att krama ur disktrasan och hänga upp den också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar