torsdag, maj 20, 2010

• vårstädning

Inte vårstädning inomhus (fast ni ska veta att det behövs), inte ens vårstädning mitt-i-mellan (dvs putsa fönster, och det är ändå det som behövs mest) - utan vårstädning utomhus (det klart det är roligare att städa utomhus i solskenet).

Jag målade ju altanen vit förra året. För att det var billigare och enklare än att lägga ny trall, och något behövdes göras för att vi inte skulle få så mycket stickor i fötterna (extra hemskt för barn). Ja, och så är det rätt snyggt med vit trall, visade det sig att jag tycker.

I vilket fall som helst så blir vit trall i stan rätt smutsig under en hel höst och vinter. Behövs vårstädas.

Så idag har grannarna kunnat beskåda: barnet har badat i lådan ännu en gång. Medan hennes mor Pippi-skurade altanen, dvs med en skurborste på varje fot. Dock skrubbade jag bara med vatten, så det blev dåligt glid (men kändes mer miljövänligt).

Ni börjar ana hur pinsam jag kommer vara för en tonåring.
En mamma som leker Pippi fast hon är jättegammal.

Femåringen däremot, hon tycker vi har roligt.
(Det var till henne jag gjorde skurborstarna med remmar, häftade dit dem med häftpistolen. Varför inte?! Allt som gör det roligare att städa måste vara tillåtet.)
Eeh, jo, och fyrtioåringen tycker också att vi har roligt.

Jag kunde höra att de människostuderande grannarna hade gäster idag. Ganska bra tycker jag, de verkade koncentrerade på dem och behövde inte bekymra sig om vad vi gör nere hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar