torsdag, augusti 27, 2009

• jag ser inte ut som sjutton

Och inte ser jag ut som fan heller. Sa en (heterosexuell) kvinna åt mig igår. När vi pratade om att vi båda fått 'trängre byxor' under sommaren.
Alltså samma byxor som vi redan tvättat minst 30 gånger redan i våras.

Men jag ser ändå inte ut som sjutton för hon påstod att jag ser ut som sexton!
Som en snygg 16-åring i kroppen.
Och hon borde ju veta som har tonåringar hemma. Tänker jag. Och suger åt mig som en svamp.

Och jag vet att jag har tur, jag är nätt alldeles av mig själv. Trots mängder av godis och pizza. Och nästan noll motion.

Och ett par dagar innan det fick jag höra att jag var som 14 år.

Jag försökte prata engelska. Och lyckades ganska hyffsat för när jag vid ett tillfälle satt och letade efter ett ord fick jag höra att jag pratade bra (av en engelsman alltså). Jag tror inte bara han ville charma mig för vi pratade massor och hade kul. Det fanns ingen anledning att försöka boosta mig extra.

Men en stund senare. När jag svarade på något. Då började han i princip att fnissa! Och sedan sa han att jag lät som 'en väldigt artig 14-åring' när jag pratade!

Hmmpf!

Men i kombination med att jag ser ut som 16 år i kroppen och då och då känner mig skakis i knävecken som en 15-åring när vissa sms trillar in - ja då tycker jag det är helt okej att jag pratar som en engelsk (überartig) 14-åring.
För att vara en ganska-så-snart 40-årig småbarnsmorsa från Sverige alltså.

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar