måndag, mars 29, 2010

• 'aldrig'

Jag hör ju aldrig av mig längre.

Det beror på en lång rad saker.
Jättejobbiga saker, som upptar all min tid och all min tankekraft. Jag kommer att återkomma till dem så småningom, så var lugna, er nyfikenhet kommer att stillas.

I vilket fall som helst så jag tänkte jag att jag skulle skriva en lista på lite saker jag tänkt på att skriva till er om.

• att jag ska tillbaka till mammografin. Mycket otäckt. Jag har letat och letat och inte hittat något – men tänk om?
• att vara orolig är rena bantningskuren. Inte för att jag behövde det. Så det är dumt.
• att jag har hittat en sak jag har blivit avundsjuk på. Avundsjuk är rent allmänt inget jag anser mig vara så att plötsligt vara tänka 'åh, din lyckost' när jag ser någon som verkar leva ett vanligt svenssonliv känns... mycket ovant, helt enkelt.
• att jag har en sån fantastisk familj. Själv vill jag bara slå mig själv hårt i huvudet (i alla fall om det kunde hjälpa) men de bara... finns där och ställer upp och är så väldigt väldigt rara. Kärlek. Jag säger bara det. Kärlek. Min till dem. Tänker jag på.
• att jag tänkt skriva det här inlägget på facebook men inte kommer att göra det: 'den dag jag skriver mina memoarer kommer de i alla fall inte bli tråkiga'.
• att när det här är över ska jag nöja mig med och eftersträva tråkighet. God bless the tråkighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar