tisdag, december 22, 2009

• fickspegel som kan allt - usch...

Extra lull-lull.

Här kommer bilder från apple, på ett sånt skal till iPhonen som jag just blivit begåvad med. Egentligen är det själva skyddet till skärmen jag mest vill prata om; det är ett spegelglas så länge luren är släckt.



Jag är ingen som någonsin gått runt med spegel i vare sig handväska eller i ficka men nu har jag ju plötsligt en. Som alltid följer med. Den funkar som spegel över förväntan (som var relativt högt ställd) och annars är den enda effekten en lätt form av regnbågston när jag använder telefonen. Jag tror inte att det kommer störa ens när jag håller på med mina bilder på den men jag kommer att vinkla lite olika för att kolla läget om jag ska redigera färgen på någon bild i luren.

Inte världens mest nödvändiga pryl precis men den är snygg - cool som i läcker - och mer användbar än jag trodde.

Och jag gjorde en upptäckt - det är dags att jag accepterar mig själv som tant... för tydligen stramar jag upp mig när jag tittar mig i spegeln och vet om det - men att se mig själv koncentrerad på telefonen i grodperspektiv på bussen, när den för ett ögonblick svartnade och jag fick syn på mig själv... men usch!

Enda sättet att handskas med det jag såg är att jobba på att acceptera att jag blivit gammal. Inte helt lätt faktiskt, jag viiiill inte, inte äään... men det är fakta!


Lika mycket fakta som att jag tycker att teknik och nya prylar är jätteroligt. Hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar