tisdag, december 15, 2009

• jobb ger jobb ger jobb

Jag inte bara jobbar för den egna firman. Nu jobbar jag åt mig själv också...

Ganska - väldigt är mer korrekt - oväntat har det åter trillat in illustrationsjobb åt mig. Och då menar jag inte åt mitt lilla bolag, utan egna prylar. Har inte ett dugg med utrymningsplaner och sånt att göra.

Dessutom blir plötsligt de skåp jag designat för länge sedan även de 'plötsligt' byggda av en snickerifirma. Och inte åt min egen rövarkula, nejdå, utan till en annan lägenhet jag petat i inredningen i - och som sedan legat på is. Men nu, lagom när snön börjat falla, tinar projektet upp och mina skåp blir byggda. Hoppsan!

Sedan får jag mejl från en plastfirma. De har köpt min idé!

Märkligt.

Ska bli spännande att se om det händer något mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar