söndag, december 06, 2009

• lång och kompakt frånvaro

Inte en rad i november. Inte mycket i oktober. Och nu är det december...

Det har blivit en lång och kompakt frånvaro!

Mest beror det på omvälvande saker - som att jag nu är ensam ägare av ett aktiebolag. Jo just det. AB. Jag. På riktigt.
Jag. AB.

Helt otroligt och inte så lite osannolikt.

Men så är det.

För en sådan anti-bruna-kuvert-människa som jag har det inneburit mycket läsa. Läsa läsa läsa läsa, och ja, varje rad minst fem gånger.
Det tar tid. Jättemycket tid.
Kolla upp, ordna, träffa banken, träffa hundra andra viktiga människor. Tänka. Tänka tänka tänka.
Bort faller sådant som har lägre prioritet. Som att blogga. Eller åtminstone att sätta det jag har i huvudet på pränt, för nog har jag bloggat i huvudet allt. Ni anar inte alla fantastiska utlägg ni gått miste om...

Så lång och kompakt frånvaro har det blivit och jag lämnar framtiden oviss.

Och nu tänker jag inte skriva mer om aktiebolag. Nej det får ha ett annat utrymme, i alla fall just nu. Jag tänkte skriva om helt andra saker. Som att jag vaknade med Cake i huvudet i morse; Cake och 'Pretty Pink Ribbon'.

Och så tänkte jag även skriva om blommorna. De vilda blommorna ute. Och då menar jag vilda som i 'vilda och galna'. Jo för nog är det skruvat när dahliorna blommar i december. Eller ja, blommar och blommar, sätter ny knopp menar jag. Jag har varit ute på altanen (balkongen, terassen, uteplatsen - vad det nu är) och förevigat galningarna. Jag var ute för att reka inför uppsättandes av ljusslinga (jo, jag vet, en vecka sent, vem sätter upp ljusen andra advent?) när jag hittade dahlior, violer (som blommat sedan april), luktärt (med blommor och knopp), vallmo. Samt diverse annat som håller igång där ute.
Att murrevan blommar förvånar mig mindre, det är några år nu som jag hittat blommor även i januari. Men de andra. Ettåringarna. Märker de inte att det är mörkt ute och att solen lindat in sig i ett tjockt grått täcke?

Tyvärr håller även snigeljävlarna igång.

Pratade med syster här om dagen. Hon satte också upp ljusslinga. På sitt balkongräcke, som befinner sisådär 3 kilometer norr om mitt räcke. Och hon brukar sätta upp den tillsammans med 'granris' (ni vet sån där grön girlang) men hon sa att hon nog skulle sätta upp slingan utan grönt i år.

För hon har balkonglådor på räcket. Och det tog emot att linda det gröna när hon i så fall skulle skymma smultronen som fortfarande blommar i lådorna.

Färska smultron till nyår, någon?

Konstig värld vi lever i. Jag äger ett aktiebolag och smultronen blommar i december.



Bilder kommer i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar