torsdag, februari 11, 2010

• åhléns vill inte sälja

Alternativt 'jag är osynlig'. Och hörs inte heller.

Däremot lite lätt avigt inställd, numera:

Gick in på Å City idag.

Först slog jag en lov runt bare minirals disk eftersom jag behöver köpa nytt. Och det är så länge sedan jag hade behov av att köpa att jag inte på minsta sätt kan minnas priset - så jag letade efter prislappar.

Och jag letade och letade och letade.

Inte ett pris kunde jag hitta. Och de två brudarna som stod där var vääldigt upptagna så jag tänkte 'slipp då' och gick vidare.

Till scratch nails eftersom jag denna vinter fått problem med mina naglar och eftersom de ska ha berömda produkter som hjälper.

Tre tjejer packade upp varor, två stod bakom en disk. Själv stod jag ensam och pillade och läste på flaskor, knappast osynlig i min röda kappa, vilda halsduk och höga klackar.

Kosmetikanställda brukar vara rätt bra på att fråga om man vill ha hjälp och jag tycker att jag dessutom brukar få bra hjälp. När ingen visade intresse vid min normala kontaktsökning försökte jag mer ihärdigt få ögonkontakt med de som packade upp varor (två av dem hade 'kassakläder' på sig). Men de hade uppenbarligen ingen lust alls, så jag gick förstås fram till den tjej bakom disken som nu inte pratade med någon annan. Och sa högt och tydligt 'ursäkta, kan du hjälpa mig' i tron att hon då skulle vara intresserad av att göra just detta.

'Mmm hm' sa hon, vände sig om och tog en pärm hon stint stirrade rakt ner i.

Vid det här laget började jag bli lite lätt fascinerad över ointresset för deras kunder, så jag väntade bara. Tänkte 'undrar hur många sekunder det tar innan hon tittar upp'.
Hade jag räknat hade jag berättat det för er; nu räknade jag naturligtvis inte. Däremot tittade hon aldrig upp, så jag lämnade den lilla flaskan jag hade frågor om där på hennes disk och gick därifrån.

Till Åhléns vid Skanstull.

Där jag knappt kom fram till nagelhyllan innan jag fick ögonkontakt med en tjej som då frågade mig om hon kunde hjälpa mig.

Gissa vart jag tänker gå även i fortsättningen när jag ska köpa något...??!




2010-02-12: och jag kom på nu att det inte alls är första gången jag får det här bemötandet just på ÅC. Som att de är lite för fina för sina egna kunder. De går runt ändå och behöver inte bry sig om personerna bakom kunderna.

Vilket säkert är sant.

Den gång innan som jag minns bäst handlade jag ändå; jag hade bråttom och inget annat val. Jag borde inte ha handlat då för hon var så vansinnigt otrevlig, hon jag tvingades att betala till.

Bara så ni vet.

Jag tycker ni ska handla på något trevligare ställe.

Och tänk att de missar en kund som mig! Hehehehe! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar