onsdag, oktober 07, 2009

• taxiprotest

Korsningen Tegnérgatan/Sveavägen förefaller väldigt händelserik.

Ofta händer det något oväntat när jag går där. (Det är inte allt jag kan visa officiellt dock... ;-) Och nästan alltid är jag då på väg, eller har just, träffat Jessica. (Är det något fuffens med henne tro...?)

Som idag; taxiprotest.

Jag tänkte först jäävlar vad någon måste ha tabbat sig i trafiken för att de ska tuta så obarmhärtigt. Någon måste ha fått akut ärt. Stackars jävel om det inte var med flit (som det ju ofta är).

Men se icke.

En trevlig cyklist upplyste mig om att det är friåkarna som protesterar mot Luftfartsverkets beslutet om kösystemet på, det som åtminstone på min tid hette, remoten.


Dubbelblink och dubbeltut i dubbla led:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar