onsdag, februari 23, 2011

• alternativt fb

Efter det jag skrev förut – här kommer mitt eget lilla alternativ till facebook... som ett mikro-tvitter?


Statusraden på fb börjar ju med frågan 'What's on your mind?', fortsätter med mitt namn och sedan det jag fyller i, det som rör sig i mitt huvud, till exempel:

Förnamn Efternamn...
... luktar illa idag.

eller

Förnamn Efternamn...
... är sur och tänker sova hela dagen.


Jo, för ni som läser här är antingen
1. betrodda, eller
2. känner mig väl hur som helst, ändå, eller
3. okända främlingar som snubblar in

och för er kan jag vara den jag är. Och den som forskar här kommer dessutom hitta betydligt mer om mig än den flitigaste facebook-sökare, och då känner jag mig mindre 'platt'.

Och i dagens rad skulle det stå... Ja vad?!


Fröken Mia är förvirrad och skriver hellre blogg än gör det hon borde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar