tisdag, mars 15, 2011

• o-roande rom

Nähä.

Det blev visst inga dorsigerusyngel. Idag när vi kom hem simmade Tryggve och Carola* omkring fritt igen (jag menar att ingen stod och vaktade rommen), och de är inte alls så där skarpt lila som de är när de leker. Och rommen var förstås borta - uppäten? De gör gärna så när något går snett, till exempel om för få ägg var befruktade. Eller vad nu annat som kan ha gått galet, enligt testet är alla vattenvärden precis som de borde.

* Naturligtvis är det D som namngett dem. Under mina (stillsamma) protester, men nu har jag vant mig...

Dåliga bilder kanske kommer ändå. De är så roliga att studera när 'de håller på' och färgen de får är grym. Snacka om 'Deep Purple'!

Och att jag genast tänker på Deep Purple beror på att det spelas flitigt på gitarren här, hon blir bättre och bättre den lilla D. Kul att hon gillar att plinka; hon hugger tag i guran ett antal gånger per dag, plinkar en stund och så gör hon annat efter ett tag. Bara sådär, som om det vore hur självklart som helst.

Det vore väldigt bra också, om någon av oss vore kapabel att stämma den på riktigt. Hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar