söndag, januari 10, 2010

• combo

När jag var liten tyckte jag så mycket om ledmotivet till M.A.S.H att jag tog familjens lilla radio, med kasettbandsfunktion, och höll framför tv:n för att spela in musiken.

Radion - jag vägrar kalla den något annat då radiodelen uppenbarligen var dess främsta funktion - hade in liten fast inbyggd mic. Jag minns till och med mönstret på plasten som täckte den.

Kanske är jag orättvis mot radion, att enbart kalla den radio, möjligtvis var den en liten häftig liten apparat 1976.

Det enda jag kan uttala mig om är resultatet av mitt lilla projekt. Det var inte ens så bra att jag lyssnade på det själv mer än ett par gånger. Och jag tror inte att jag var så kräsen vad gäller ljud då.
Jag försöker föreställa mig det nu; från den gamla tv:n, över till den lilla micen och så över till - ja vad ska jag gissa på? Ett 60-minuters BASF-band? Som det säkert inte var första varvet jag använde.

I alla fall.

Jag surfade vidare idag efter att ha fått lite andra tips. Och hittade en jazzig version av ovan nämnda ledmotiv.

Jag hade sannolikt inte uppskattat denna variant som barn. Jag är inte ens säker på att jag gör det nu. Trots att jag i perioder hemfaller åt ett visst jazzande. Ni får i alla fall ta del av den nedan.

Fastän den på något sätt går för fort är det en combo som intresserar mig. Det borde kunna vara bra.




Och så skrattar jag åt att jag tycker den går 'för fort'. För tidigare idag har jag på facebook dissat 'Fade to Black' med Metallica för att den är för långsam och tråkig. Jag gillar deras hårdare grejer bättre.
Har jag sagt att jag har spretig musiksmak...?

Det har jag nog, ni har kanske läst beathead.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar