söndag, januari 03, 2010

• jag får ge mig

Nu har den snurrat i huvudet ett par veckor, inte hela men ändå.

Jag ger mig. Jag kapitulerar. Jag får lov att spela den sönder och samman. Så den hoppar ut ur mitt huvud. Den får gärna komma tillbaka, men också vänta en stund med det.

Den här textraden hör jag i mitt huvud om och om igen:

she wrote a long letter
on a short piece of paper


Traveling Wilburys; Margarita

Hela texten:

Margarita, ah
Margarita, ah
Ooh

It was in Pittsburgh late one night
I lost my hat, got into a fight
I rolled and tumbled till I saw the light
Went to the big apple, took a bite

Still the sun went down your way
Down from the blue into the gray
Where I stood I saw you walk away
You danced away

I asked her what we're gonna do tonight
She said "Cahuenga Langa-Langa-Shoe Box Soup"
We better keep tryin' till we get it right
Tala mala sheela jaipur dhoop

She wrote a long letter on short piece of paper
Oh margarita don't stay away too long
Come on home
Oh margarita don't say you will when you won't
Margarita



Detta till skillnad från sista dagen på förra året, då jag om och om igen hörde strofen 'raska på nu dumma flicka' från Askungen. Men det är en helt annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar