torsdag, januari 07, 2010

• i cirklar runt naveln

Jag får nog ta och gå ut idag.

Den här bloggen är i princip ett enda stort navelskåderi. Men nu börjar mitt sängläge göra världen lite väl liten; jag tror att jag snart är tvungen att proppa mig själv full med febernedsättande och bara släpa mig centimeter för centimeter ner till affären. Som en tant Agda i ett enda stort duntäcke.

Bara för att få verklighetskontakt igen.


- ° - ° - ° - ° - ° - ° - ° - ° - ° - ° - ° - °

Jag behöver inget från affären men jag kan ju alltid låtsas. Om inte annat kan jag köpa mer frysta bär och yogurt till mina ständiga smoothies.

Jag fick en fin blender i julklapp och det har ökat smoothiesdrickandet ytterligare här hemma. Det är världens bästa grej.
Det här måste vara den första förkylning någonsin som jag fått i mig nästan tillräckligt med näringsämnen och vätska.
Annars går den ofta till frukost; frukost kan ta emot att äta. Men att dricka frukost går bra.

Här är min ordinarie blandning:

• en skvätt juice eller grönt te
• frysta hallon & blåbär
• frysta jordgubbar
• ordinär turkisk yogurt från burk
• lite honung
(• ev ett ägg, beroende på övrigt intag)

Mixa. Häll upp i fint glas (stora vinglas är trevliga). Ta ett sugrör och drick.

Den ordinarie blandningen brukar titt som tätt begåvas med en variation av säsongens färska frukt. Eller annat gott som man kan behöva ibland. Som grädde. Eller kanel.

Mmmmh. Dags att göra en.




Påfyllning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar