tisdag, januari 25, 2011

• beathead

Den här har ekat i huvudet i något dygn nu, jag tror det mest går ut på 'I can't...' för det är mycket som 'I can't' just nu. (Horoskopmening var det här!)

Jag har för mig att jag hade den här? Hela skivan, på vinyl, eller var det en vinylsingel? På något sätt hade jag den. Jag är nästan säker. Kanske var det syster som hade den? Ska jag anklaga dig för det, T, eller minns du om jag är den skyldiga till Genesis-innehav?
Med humor!
Inledningsvis, efter andra gången han gör skrevgreppet hade det det väl vart roligare om han låtit bli - nu för tiden. Då kanske det faktiskt fortfarande var så friskt vågat (?!) att det fanns en poäng i det.
Men vad vet jag, humor kanske PC alltid har på scen; jag har aldrig varit i närheten av att försöka se dem live.

En sak som slår mig, som inte slagit mig på de 20 år sedan jag senast tänkte på det, är att Phil Collins inte alls ser ut som en sångare. Han ser inte ut som han låter. Jag kan inte förklara det närmare, men han ser bara inte ut som en musiker. Jo, möjligtvis trummis då, hahaha!
Men inte sångare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar