lördag, januari 22, 2011

• noterat

Tänk, att fåglarna börjat sjunga igen har jag faktiskt noterat! Efterlängtat och härligt.

Här om dagen satt jag också och rensade lite bland bilder på datorn (läs: mest tittade) och mindes förra årets alla grödor. Ytterligare lite längtan - och beslutsvånda. Några frön borde jag så redan i dagarna, de som tar längst tid på sig att utvecklas, och som jag annars ångrar mig från juli och framåt att jag inte fick tummen ur att så. Men vad?! Hur ska jag planera årets tema? Viljan är stor men odlingsområdet är kraftigt begränsat...

... vi människor ska få plats också! Lite i alla fall.

Och här kan jag kanske knyta ihop detta inlägg en aning - för de där små sköna rackarna som börjat sjunga igen - deras fågelbad står och väntar på dem, det var så fint förra året när de drack och badade bland sommarblommorna.


(Omöjligt att välja någon av alla tusen bilderna så det blir ingen alls. Tänk doft istället! Kaprifol, luktärt, de fantastiska tulpanerna... aaah!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar