onsdag, september 09, 2009

• beathead is back...!

Förstod inte alls vad det var jag vaknade med för toner i huvudet. Inte när jag hörde texten heller:

... and each day I learn just a little bit more
I don't know why but I do know what for
If we're all going somewhere let's get there soon...

Men efter idogt trallande och mer tänkande, särskilt efter att jag lämnat på dagis, så kunde jag placera den i tiden för mig. 1989 - 1990!

Säg 1990 för att bestämma mig - solklart är att det är på blandbandens tid.

När jag kommit så långt blev det ganska lätt:

Elton John; This Song Has No Title
(från Goodbye Yellow Brick Road, 1973)

På ett blandband från Anders förstås! Mycket bra lärde jag mig av Anders men just det här hade jag 20 år senare lite svårt att minnas. Men vilka bra kasettband han gjorde :-)

Horoskopmening? Jajjamänsan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar