fredag, september 18, 2009

• globen gone gay?

Ganska mycket klarar min lilla mobilkamera av; det är ju den jag använder för att fotografera med och alla bilder här är tagna med den om jag inte säger något annat. Mörkerbilder däremot, är inte något av dess starkare sida. Det är ju inte så att man får bestämma exponeringstid och så med mobilen. Inte min i alla fall.

Men.

Jag gick över Skanstullsbron idag.

Globen är ofta tjusigt uppklädd, det brukar vara lätt att se om det är Hammarbyfärger eller Djurgårdsfärger. Men idag? Pridefestivalen är det en stund sedan det var. Jag har inte forskat i vad som försiggick i Globen i kväll men många färger hade den. Alla faktiskt. Dock gulare och grönare än på bild. Någon som vet?

Kanske testade de bara belysningen...



... gör det oftare i så fall; det lyser glädjande i mörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar