lördag, september 19, 2009

• blås

Vaknar med en bakgrundsslinga i huvudet, syntetiskt ljud. Tar en stund att lokalisera. Tills minnet åter hamnar i matsalen på Mårten Trotzig.

Så jag letar upp skivan med remixer och blippar igång

The Cure; Closer To Me - Closer Mix
(från Mixed Up 1990)

Står och viker tvätt (vad ska man annars roa sig med en lördag?) när breaket kommer och jag plötsligt hör mig själv skratta högt - för det är något annat jag 'plötsligt' har hört för första gången. Ja inte hört för första gången, det är första gången jag tänker på det.

Igen.

Det är inte möjligt.

Åter en låt med 'blåsljud' - ja i större delen av låten faktiskt. Diverse. Men närmare slutet dyker det upp mer påtagligt. Härda ut till sisådär 3:55 där ett break kommer och lyssna på saxen & co...:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar