tisdag, september 29, 2009

• låt bli att blinka

Min kära vän R, även omnämnd i gamla bloggen, som jag pratade med om Zero 7 igår - han har också en 80-tals strömning visade det sig!

Eftersom vi fyller år med hela fem dagars mellanrum spädde det bara på min teori om att det är något slags ålderskris som gör att vi behöver tillbaka till tonåren. Gissningsvis halva livet har gått och inte har vi mer än hunnit blinka! Känns det som.

Det är synd att jag plötsligt förstår 'de gamla' som jag träffat, som skrynkliga och skakandes över en käpp uttalat sig om att 'livet går så fort' och att de fortfarande känner sig som 25. Inte gick det att tro på dem då! Jag kunde omöjligt föreställa mig att de talade sanning.

Men tyvärr är det alldeles sant.

Och det långt innan jag ser ut som ett riktigt russin och ännu inte har någon käpp. Men jag antar att jag hinner dit innan jag hunnit blinka en gång till. Ja, med lite tur alltså, trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar