torsdag, september 17, 2009

• frisören klippte fel hår

Och han klippte lite för mycket...

Första gången detta hände var redan i våras. Hade jag inte sminkat mig precis innan jag gick dit och sedan gått in i en provhytt nästan direkt efteråt hade jag förmodligen tvekat över vad som hänt - men nu gör jag inte det.

Det faktum att jag också plötsligt kom ihåg historien om Kamelen* och också berättade den för honom pekar än mer på att jag kände att något hände.

Vad han gjorde?

Klippte av mig ögonfransarna! När han klippte lugg på mig. Och det tätt tätt intill ögonlocket; fotot nedan är från idag och trots att klippet skedde 16:e mars har de alltså inte växt längre - vilket jag återkommer till.

Det är okej så långt; frisören blev förstås förlåten. Shit happens helt enkelt och förresten är jag glad att han missade ögonlocket.

Och jag har gått dit igen (han skämdes lite när jag ville hålla handen för ögonen när han klippte luggen).

Men senast. Det var i mitten av augusti. Jag tror han gjorde det igen! Jag satt där och tyckte det var så där skönt som det är när någon grejar med mig; är jag lite trött är det lätt att bli dåsig när någon fixar och donar och duttar med mig.

Efteråt.

Ska tvätta bort mascaran på kvällen.

Vad har nu hänt med andra ögat??

Frisören själv håller med. De har inte gått av, av franstångsanvändande tex. De är klippta. Helt rakt av.

Hmm.

Jag tycker om honom. Han kommer få klippa mig fler gånger. Men hädanefter ska jag banne mig hålla en hand för! Och så tycker jag han ska köpa en sån här fransboostare till mig... nu när jag vet hur otroligt långsamt de växer!

Någon dag när jag har smink på mig ska jag byta ut bilderna, det är mycket tydligare då. (Nu är de bara färgade.)


Höger öga, första klippet:



Det är underfransarna som kikar ut under på båda bilderna.


Vänster öga, augustiklippet:




Och nu lägger jag till bilder underifrån, utan underfransar...

Höger...




... respektive vänster:








* 'Kamelen' var en flicka som gick i skolan och blev retad för att hon hade så långa ögonfransar; de andra var elaka och kallade henne Kamelen. När hon dykt i vatten och kom upp till ytan klibbade fransarna fast mot kinden.
Till slut ledsnade kamelen och gick hem, tog en sax, och klippte av sina långa långa långa ögonfransar.

Jag hoppas för Kamelens skull att de växte ut lika långt igen. Jag gissar att alla trakasserande mellanstadieelever är avundsjuka än idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar