tisdag, september 08, 2009

• jag förstår japanerna

Det måste hända något. Jag måste börja röra på mig mer.

Så idag var jag ute och flanerade i Årstaskogen. Jag tänker betrakta det som en god start i att återuppta mina gamla vanor...
... och medan jag går där konstaterade jag åter igen att jag förstår japanerna.

Som rycker upp grässtråna ur sina mossträdgårdar.

Till skillnad från oss i väst. Och till skillnad från mig, som ju inte har någon gräsmatta. Dock både mossa och gräs i krukor - men i regel inte i samma krukor.




Strax därefter hittade jag ett kissnödigt träd. Eller är jag väldigt oromantisk nu? Det är jag nog. Jag är inte så romantisk idag.




Apropå att odla i kruka så är det här en av favoriterna, en kruka för snabbräddning som sedan blivit permanent:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar