tisdag, september 01, 2009

• frukost/ blodsockherhund

Jag ler när jag ser Wasabröds reklam.
Det där om att man ska äta en bra frukost.

Jomen man kanske skulle ta och äta bättre på mornarna. Hon med strumpbyxorna, hon är SÅ jag. Åtminstone inombords. Ibland. Som en treåring. Jag ska jag ska jag ska det gåååår inte, aaaahurgh!
Går att se här.

Får mig att tänka på min vän Janne som ibland kommer över när vi ska göra något, ringer på dörren och när jag öppnar säger han med en lätt suck:
Jahaa, vi går väl och äter något då.
– Vaddååå, säger jag, 'Jag är inte hungrig.'
– Det är du visst det, säger han.

Och han har rätt. Han är som en sån där blodsockerhund som människor med diabetes ibland kan få upplärda. Själv börjar jag lära mig, efter snart 40 år. Och barn. Barn är tydliga. Och det är lätt att på barn avgöra om det är pre-frukost eller re-frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar